Jednym z podstawowych elementów infrastruktury drogowej jest sygnalizacja. To ona właśnie jest odpowiedzialna za odpowiednie kontrolowanie ruchu na skrzyżowaniach, co umożliwia bezpieczną jazdę i zmniejszenie korków. Światła sterujące tą sygnalizacją umieszczone być muszą na pewnej wysokości, tak aby kierowcy dobrze je widzieli. W zależności od charakteru danego skrzyżowania i szerokości dróg wysokość ta może być naprawdę różna.
Przy lokalnych, niewielkich skrzyżowaniach starczy ustawienie pojedynczego słupa, na którym powieszony zostanie cały sygnalizator. Lecz w przypadku kilku jezdniowej trasy będzie trzeba wykorzystać bramę o szerokości kilkunastu metrów, na jakiej takich sygnalizatorów zostanie powieszonych kilka. Ponieważ takie sygnalizatory ważą jednak trochę, a dodatkowo narażone są na mocne wiatry, to cała konstrukcja musi być bardzo mocna i wytrzymała. Szczególnie że w wielu przypadkach do takich słupów przykręcane są też inne elementy, takie jak kamery, elektroniczne tablice, różne czujniki albo znaki drogowe.
Z tego też powodu robi się je z mocnych, wytrzymałych materiałów, zgodnie z ustalonymi normami. Jeżeli będzie chodzić o same rozwiązania konstrukcyjne, to jest ich wiele. W przypadki dróg o małym ruchu przeważnie stosuje się pojedyncze słupy sygnalizacyjne lub mające kształt litery R. Są one złożone z pionowej rury, najczęściej o wielokątnym lub okrągłym przekroju, do jakiej w górnym fragmencie zostało przymocowane ramię o odpowiedniej długości. Takie słupy instalowane przy autostradach i drogach szybkiego ruchu są w kształcie litery T, z uwagi na konieczność obsłużenia kilku równoległych pasów. W takim przypadku zastosować też można bramy sygnalizacyjne, które składają się z dwóch niezależnych słupów z każdej strony drogi, połączonych poziomą poprzeczką. Przy takich słupach bardzo ważne też jest odpowiednio wygodne przyłączenie wszystkich potrzebnych przewodów zasilających i sterujących, przeważnie całe okablowanie jest prowadzone ziemią, a następnie wnętrzem słupa.
+Tekst Sponsorowany+